Εργόχειρα Είδη Ραπτικής- Πλεκτικής- Κεντήματος | PASTEL Case Study

Η παρακάτω ανάλυση αφορά το Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Ηλεκτρονικού Καταστήματος και την πορεία εξέλιξης του καταστήματος PASTEL που λειτουργεί ως ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής, διαθέτοντας προϊόντα με ειδη ραπτικής, πλεκτικής, κεντήματος, κ.α.
ενώ όλα τα χρόνια η επιχείρηση PASTEL είχε ένα πιστό πελατολόγιο κυρίως στην περιοχή όπου βρίσκεται το φυσικό της κατάστημα, σήμερα αυτό το πελατολόγιο έχει πλέον διευρυνθεί. Από την περιοχή Ζωγράφου στην Αθήνα, τα προϊόντα PASTEL ταξιδεύουν από την Κρήτη ως τον Έβρο, στα νησιά της Ελλάδας και στην Κύπρο, φτάνοντας μέχρι και την Αυστραλία! ORISMOS IT
Real Life Case Study

Ποιός Είναι ο Πελάτης;

Ο πελάτης είναι η εταιρία PASTEL που δραστηριοποιείται στην πώληση αγαθών που ανήκουν στην κατηγορία είδη ραπτικής, πλεκτικής, κεντήματος.

Ποιοί ήταν οι Στόχοι του Πελάτη;

Στόχος ήταν η προβολή και η πώληση αγαθών μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος σε Ελλάδα και Κύπρο και η καθιέρωση τoυ καταστήματος στο διαδίκτυο. Επίσης, ο προοδευτικός εμπλουτισμός των ειδών προς διάθεση στον συγκεκριμένο τομέα.

Ποιές ήταν οι Ανάγκες του Πελάτη;

Το κατάστημα PASTEL είναι ένα φυσικό κατάστημα με περισσότερα από 25 χρόνια λειτουργίας. Ένα κατάστημα που έχει μία τεράστια γκάμα προϊόντων και εργαλείων γύρω από τη ραπτική και το πλέξιμο, με χιλιάδες κωδικούς προϊόντων που συνεχώς αυξάνονται. Υπήρχε, λοιπόν, η ανάγκη για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με έναν μηχανισμό που θα μπορεί να είναι πολύ ευέλικτο στην συνεχή άυξηση των κατηγοριών και των υποκατηγοριών, προκειμένου να φιλοξενεί τη συνεχή προσθήκη προϊόντων απρόσκοπτα.

Σε τέτοια ηλεκτρονικά καταστήματα είναι υψίστης σημασίας το performance του eshop. Επειδή θα ανέβαιναν συνεχώς προϊόντα και κατ'επέκταση φωτογραφικό υλικό, θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψη η παράμετρος του όγκου που θα καταλάμβανε όλο αυτό το συνεχώς αυξανόμενο υλικό.

Η διάταξη και η κατηγοριοποίηση των προϊόντων θα έπρεπε να συμβάλλει στην απλότητα και στην αμεσότητα που θα ενθάρρυνε την άμεση και γρήγορη εύρεση των προϊόντων προς αναζήτηση και ολοκλήρωση της αγοράς.

Πώς Ανταποκριθήκαμε σε αυτές τις Ανάγκες και πώς Βοηθήσαμε στην Επίτευξη των Στόχων;

Η πληθώρα των διαφορετικών τύπων προϊόντων με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, δημιούργησαν ιδιαίτερες ανάγκες προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τον πελάτη μας. Αυτές οι ιδιαιτερότητες καλύφθηκαν επαρκώς με βάση τα θέλω και τις τρέχουσες ανάγκες του πελάτη. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτό είναι εφικτό χάρη στην custom made εφαρμογή της ORISMOS IT που έχει τη δυναμική να αναπροσαρμόζεται συνεχώς με βάση τις τρέχουσες ανάγκες. Οι περισσότερες πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα είτε αδυνατούν να καλύπτουν όλες τις μεταβαλλόμενες ανάγκες είτε τις καλύπτουν μερικώς.

Στο θέμα της ασφάλειας, εμείς στην ORISMOS IT, δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή. 'Ενα eshop φιλοξενεί ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα πελατών, είτε είναι απλά επισκέπτες είτε είναι εγγεγραμμένοι χρήστες. Προκειμένου να διασφαλίσουμε την ύψιστη ασφάλεια, σε ένα διαδίκτυο που θερίζει η απόσπαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μέσω πλατφόρμων ανοιχτού κώδικα, η ORISMOS IT έχει αναπτύξει την δική της πλατφόρμα κλειστού κώδικα δίνοντας δυναμικά τη λύση σε θέματα ασφαλείας.

Το σύστημα πληρωμής (checkout system) σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να είναι όσο πιο απλό γίνεται, καθοδηγώντας τον πελάτη βήμα-βήμα, ώστε να ολοκληρώσει γρήγορα, εύκολα και πάνω απ'όλα με ασφάλεια τις αγορές του.

Ακόμη, μελετήσαμε το κοινό στο οποίο απευθύνεται η εταιρία του πελάτη. Συζητήσαμε εκτενώς και διεξοδικά με τον ίδιο τον πελάτη προκειμένου να αποσαφηνίσουμε τους στόχους, τα θέλω, αλλά και για να δούμε κατά πόσο μπορούμε να διευρύνουμε τους ορίζοντες, τις επιλογές και το target market του πελάτη μας.

Ποιοι ήταν αυτοί που θα ενδιαφέρονταν για τις υπηρεσίες που προσφέρει, πως συνηθίζουν να αναζητούν τις υπηρεσίες που προσφέρει.

Οι ετεροχρονισμένες απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά μας βοήθησαν να σχεδιάσουμε μία πολιτική, να στοχεύσουμε προς μια πληθώρα συγκεκριμένων target market.

Η πρόταση άλλων σχετικών παρεμφερών προϊόντων με βάση αυτό που αναζητά ο πελάτης διαδικτυακά είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό που συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων, καθώς ενθαρρύνει και καθοδηγεί τον επισκέπτη να αγοράσει περισσότερα από ένα προϊόντα.

Τι Κέρδισε ο Πελάτης;

Μέσα σε ένα διάστημα δύο ετών, χωρίς καθόλου περαιτέρω έξοδα και marketing μεθόδους, το κατάστημα δημιούργησε, σταθεροποίησε και διεύρυνε το πελατολόγιό της, το οποίο παραμένει ευχαριστημένο από την εμπειρία που έχει κάθε φορά που μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα αναζητώντας και αγοράζοντας προϊόντα.

Σταδιακά άρχισε να ανεβαίνει ο ιστότοπος στη διαβάθμιση αποτελεσμάτων αναζήτησης χωρίς τη χρήση πληρωμένων Google AdWords, δημουργώντας οργανική κίνηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Έτσι, ενώ όλα τα χρόνια η επιχείρηση PASTEL είχε ένα πιστό πελατολόγιο μόνο στην περιοχή όπου βρίσκεται το φυσικό της κατάστημα, σήμερα αυτό το πελατολόγιο έχει πλέον διευρυνθεί. Από την περιοχή Ζωγράφου στην Αθήνα, τα προϊόντα PASTEL ταξιδεύουν από την Κρήτη ως τον Έβρο, στα νησιά της Ελλάδας και στην Κύπρο φτάνοντας μέχρι και την Αυστραλία.

Δείτε τα Case Studies μας