Προώθηση Ιστοσελίδων

Μέσα από Internet Marketing μπορούμε να βρούμε τους ποιοτικούς επισκέπτες του ιστότοπου

Ποιες πτυχές του Internet Marketing είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σου; Social Networks, Pay per Click, Banner Advertising κ.α.

Η σωστή και αποτελεσματική εκμετάλλευση της δωρεάν οργανικής κίνησης του ιντερνέτ είναι μια σημαντική πρώτη κίνηση από την στιγμή που αποφάσισες να μπεις στον χώρο του διαδικτύου. Όμως, από μόνη της τις περισσότερες φορές δεν είναι αρκετή για να στηρίξει οικονομικά την επιχείρησή σου.

Εκεί έρχονται να μας βοηθήσουν πολλά εργαλεία του Marketing υπό την μορφή banner, social media, pay per click διαφημίσεις κ.λ.π. Η αλήθεια είναι πως όσο πιο πολλές μορφές του Marketing χρησιμοποιείς, τόσο πιο επιτυχημένη θα είναι η επιχείρησή σου. Όμως όλα αυτά κοστίζουν όχι μόνο σε χρήμα αλλά κυρίως σε χρόνο, γιατί κάποιος πρέπει να τα επιβλέπει και να ελέγχει την αποτελεσματικότητά τους.

Εδώ αξίζει να τονίσουμε πως, ενώ υπάρχουν πολλών δεκάδων ειδών Marketing, δεν έχουν όλα την ίδια επίδραση και αποτελεσματικότητα σε όλες τις επιχειρήσεις.

Πώς όμως αποφασίζεις πιο είδος μάρκετινγκ θα χρησιμοποιήσεις για να μην σπαταλάς τους πόρους σου άσκοπα;

Focused Internet Marketing
Είναι πολύ σημαντικό να βρούμε τα κίνητρα των ανθρώπων που αποτελούν την αγορά που απευθύνεστε

Internet Marketing

Αν ρωτήσετε τι είναι το Internet Marketing, θα πάρετε πολλές απαντήσεις, κάποιες λάθος, κάποιες ελλιπείς και πολύ λίγες σωστές. Πάρα πολλοί θεωρούν ότι το Internet Marketing έχει να κάνει με τις μηχανές αναζήτησης. Ένα μεγάλο μέρος του Internet Marketing πραγματοποιείται μέσω των μηχανών αναζήτησης, όπως το SEO και το PPC Marketing, αλλά το Internet Marketing δεν είναι μόνο αυτό.

Ποιοτική Επισκεψιμότητα

Κάθε website δημιουργείται για να εξυπηρετήσει έναν τουλάχιστον στόχο, συνήθως είναι η αύξηση του κέρδους της επιχείρησης ή η βελτίωση του ονόματός της, brand name. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, τα websites κατασκευάζονται, ή θα πρέπει να κατασκευάζονται, ώστε να διευκολύνουν την μετατροπή (conversion) των επισκεπτών σε πελάτες ή σε ενδιαφερόμενους (leads).

Την μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες είναι αρκετά απλό και εύκολο να την αντιληφθούμε. Κατασκευάζουμε ένα website, το οποίο πουλάει προϊόντα ή υπηρεσίες και κάποιοι από τους επισκέπτες πείθονται να κάνουν μια online αγορά, αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, ή να επικοινωνήσουν με την εταιρία παροχής υπηρεσιών που αντιπροσωπεύεται από το website.

Η μετατροπή των επισκεπτών σε ενδιαφερόμενους (leads) είναι λίγο πιο δυσνόητη σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερη επαφή με το Internet Marketing. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις οι οποίες δημιουργούν ένα website όχι για να πουλήσουν online αλλά για να «πιάσουν» τον υποψήφιο πελάτη στην αρχή της διαδικασίας της αγοράς (buying cycle), κλπ.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, για να δημιουργήσουν ενδιαφερόμενους, τα websites κατασκευάζονται με σκοπό ο επισκέπτης: -να δώσει το email του, ή -να κατεβάσει ένα ebook ή whitepaper, ή -να κατεβάσει ένα trial πρόγραμμα, ή -να δημιουργήσει λογαριασμό (account) στο website, ή -να γίνει μέλος στα social media της επιχείρησης, κλπ

Όπως καταλαβαίνετε, για να αυξήσουμε τις πιθανότητες οι επισκέπτες ενός website να αγοράσουν online ή να γίνουν ενδιαφερόμενοι, θα πρέπει να ενδιαφέρονται πραγματικά για τα προϊόντα της επιχείρησης ή για την δραστηριότητά της γενικότερα. Αυτοί οι επισκέπτες είναι οι ποιοτικοί επισκέπτες, αυτοί αποτελούν την ποιοτική επισκεψιμότητα και με το Internet Marketing μπορούμε να τους βρούμε!

Φανταστείτε να δίνατε εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ κάθε μήνα, να είχατε πολλούς επισκέπτες στο website σας αλλά να αγόραζε ένα πολύ μικρό ποσοστό από αυτούς. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα είχατε κέρδος. Σε βάθος χρόνου, αν συνεχίζατε, θα έκλεινε η επιχείρηση.

Τι χρειάζεται για αποτελεσματικό Internet Marketing;

Αρχικά, είναι υψίστης σημασίας η Έρευνα Αγοράς, να βρείτε ακριβώς σε ποια αγορά απευθύνεστε.

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που αποτελούν αυτήν την αγορά;
  • Χρειάζετε να βρείτε στοιχεία όπως ο μέσος όρος ηλικίας, το επίπεδο μόρφωσης, το φύλο κ.α.
  • Είναι πολύ σημαντικό να βρείτε ποια είναι τα κίνητρα των ανθρώπων που αποτελούν την αγορά που απευθύνεστε.

Το κίνητρο ενός ανθρώπου που αγοράζει μια Ferrari δεν είναι βέβαια να πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του. Τα βαθύτερα κίνητρα είναι το social status, το κύρος και η αίγλη που μια Ferrari προσδίδουν και όχι μόνο.

Στο Internet Marketing είναι πολύ σημαντικό επίσης να βρείτε που ακριβώς συχνάζουν οι πιθανοί πελάτες σας.
Κάνουν αναζητήσεις με το Google; «Googlάρουν», όπως συνηθίζουμε να λέμε;
Αν ναι, τότε με ποιες λέξεις- κλειδιά ψάχνουν (keyword research);
Μπαίνουν σε φόρουμ και ποια είναι αυτά;
Διαβάζουν άρθρα, ενημερώνονται και πώς;

Μπορείτε να βρείτε αυτά τα στοιχεία εύκολα ψάχνοντας για τα πιο δημοφιλή websites στο Internet που έχουν σχέση με την αγορά σας, αναλύοντας το marketing των ανταγωνιστών, κάνοντας brainstorming, και ένα μικρό γκάλοπ σε ήδη υπάρχοντες πελάτες σας. Είναι πολύ ωφέλιμο να δείτε ακριβώς ποια επιχειρήματα χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές για να πουλήσουν το προϊόν τους. Βρίσκοντας ακριβώς που συχνάζουν οι πιθανοί πελάτες σας (prospects) μπορείτε να στοχεύσετε πιο αποτελεσματικά τις διάφορες ενέργειες marketing που κα κάνετε.

Μετά την έρευνα αγοράς θα πρέπει να δείτε μήπως χρειάζονται κάποιες τροποποιήσεις στο προϊόν ή στις υπηρεσίες που προσφέρετε με βάση όλα τα νέα στοιχεία. Η ιδανική προσφορά θα πρέπει να έχει μεγάλο ROI (return on investment) για τον πελάτη, να ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του, να είναι πιστευτή και να έχει λογικό κόστος.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να γραφτεί το κείμενο (copywriting) που θα πείθει τους επισκέπτες του site να γίνουν πελάτες (ή να κάνουν την όποια επιθυμητή ενέργεια, όπως συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας).

Επόμενο βήμα είναι να σχεδιαστεί η δομή του δικτυακού τόπου, το design και με τη βοήθεια εξειδικευμένων ανθρώπων να κατασκευαστούν οι ιστοσελίδες (development).

Τέλος, θα πρέπει να σκεφτείτε πως θα τους κάνετε όλους αυτούς πελάτες σας δια βίου (conversion) και πως κα μεγιστοποιήσετε το κέρδος από κάθε πελάτη (lifetime value) με up-selling, down-selling, cross-selling, back-end offers, continuity program, και συστάσεις.

Βέβαια, όλα αυτά ίσως να σας φαίνονται δύσκολα, ενδεχομένως περίπλοκα και χρονοβόρα. Δεν υπάρχει λόγος, όμως, να προβληματίζεστε ή να αγχώνεστε. Η ORISMOS IT βρίσκεται κοντά σας, δίπλα σας να σας καθοδηγήσει διεξοδικά και να υλοποιήσει την όλη διαδικασία επιτυχώς!

Δείτε τα Case Studies μας

Μάθετε περισότερα σχετικά με την Προώθηση Ιστοσελίδων